Tu sú dôvody prečo by ste mali jesť vajcia

Prečo práve vajcia? Sú malé a obsahujú veľa živín. Nielenže sú bohaté na bielkoviny, ale vajcia, konkrétne žĺtky, obsahujú omega-3 mastné kyseliny, ktoré sú účinné proti zápalom. Taktiež obsahujú vitamíny D, E a B12 a minerály ako napríklad selén. Navyše len dve vajcia denne spĺňajú polovicu vašich denných potrieb látky cholín, ktorá podporuje správnu činnosť nervového systému a svalov. Podľa posledných štúdií práve táto látka väčšine z nás chýba.

vajíčko

Výhodou vajíčok nie sú len vitamíny, ale aj ich cena. Dajú sa kúpiť v každom supermarkete za dobrú cenu. Ak máte možnosť, tak ani chov sliepok nie je tak náročný. Potrebujú hlavne väčší výbeh. Takto budete mať domáce chutné vajíčka.
O vajciach sa zvykne hovoriť, že zvyšujú cholesterol. Ale nie je to úplne pravda. Staršie štúdie neboli natoľko vyvinuté a novšie štúdie ukazujú, že vajcia nemajú až taký vplyv na cholesterol. Vajcia obsahujú deväť esenciálnych aminokyselín, ktoré sú nevyhnutné na obnovu svalov a tkanív v našom tele, takže sú veľmi dôležité.

Odborníci na výživu zdôrazňujú, že koľko vajec môžete bezpečne konzumovať týždenne do značnej miery závisí od toho, ako vyzerá zvyšok vašej stravy a váš životný štýl. Ale ak ste aktívni, zdraví a jete vyváženú stravu bohatú na všetky potrebné živiny, nemusíte sa báť jesť vajcia aj častejšie.

snídaně

Tradičné prípravy vajec vás môže po niekoľkých dňoch môžu nudiť. Tak sa nebojte experimentovať. Môžete kľudne pridať do praženice kukuricu alebo hrášok, prípadne šampiňóny. Ak máte radi mäso, urobte si praženicu na slaninke. Exituje veľa spôsobov. Takto si spestríte vaše raňajky. Môžete si taktiež vyrobiť ešte vegánske palacinky. Na nich budete potrebovať jeden zrelý banán a dve vajíčka. Všetko zmiešajte dokopy a dajte na panvicu a upečte ako normálne palacinky. Toto je zas jednoduchá verzia sladkých raňajok. Je to len na vás, ako si vajíčka doma pripravíte.